måndag 23 april 2012

Vandringsutflykt på Hölick

Igår passade jag och Anton på att vandra lite på min lediga dag. Vi åkte ut till Hölick och hittade en lämplig stig att följa. Vädret var alldeles lagom, inte för varmt och inte för kallt. Lite sol skulle inte ha skadat såklart, men det blev en fantastisk dag utan.
Vi kröp ner i grottor, klättrade bland stenar, hoppade över klippor, lekte i sanden och fikade vid en grillplats. En helt fantastisk dag med havsdoft och krispigt grön skog.
Här kommer ett urval av alla foton vi tog under dagen.

Mysig bro

De olika lederna

Ett litet löfte om vår

Nere i en grotta

Underbara hav

Strandkärlek

I vattenbrynet

O'boydimma på glasögonen

Kärlekssten

Det här var en fantastisk dag som jag väldigt gärna gör om.
Nu har vi hittat små strandplättar som vi ska besöka i sommar. Sanddynor som, av någon anledning, får mig att tänka på en sommar i Danmark och klippor som får mig att tänka på Öninge.
Detta vill jag upptäcka igen, alla årstider!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: